مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: تاکنون برای ۵۲ دفتر خدمات مسافرتی در استان کرمانشاه مجوز قانونی صادر شده و اکنون این دفاتر فعال هستند
کد خبر: ۴۳۰۳۱۶
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۷ 26 May 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل ازتسنیم،جلیل بالایی با بیان اینکه توسعه کمی و کیفی فعالیت مراکز خدمات گردشگری به ویژه دفاتر خدمات مسافرتی در استقبال بیشتر گردشگران داخلی و خارجی برای سفر اهمیت خاصی دارد اظهار داشت: اکنون در استان کرمانشاه 52 دفاتر خدمات مسافرتی مجوز قانونی خود را گرفته و به فعالیت مشغول هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری استان کرمانشاه با رونق گرفتن گردشگری در کشور تقاضا برای اخذ مجوزهای جدید برای ارائه خدمات بهتر و مطلوب‌تر افزایش یافته است ،گفت: تا سال 94 به لحاظ سیاست‌هایی که در سازمان میراث فرهنگی بود و حساسیت امر محدودیتهای قانونی زیادی برای صدور مجوز برای دفاتر خدمات مسافرتی استان وجود داشت اما از اردیبهشت سال 95 همه محدودیتها برای درخواست مجوز متقاضیان راه‌اندازی دفاتر خدمات مسافرتی برداشته شده است و به متقاضیان واجد شرایط به راحتی مجوز داده می‌شود.

بالایی با اشاره به اینکه اکنون بیشترین تعداد دفاتر خدمات مسافرتی استان در شهرستان کرمانشاه قرار دارد، افزود: از مجموع 52 دفاتر خدمات مسافرتی تعداد 41 شعبه آن در شهرستان کرمانشاه مستقر شده است.

وی با بیان اینکه دفاتر خدمات مسافرتی در قالب سه تیپ در استان کرمانشاه ساماندهی شده است عنوان کرد: دفاتر خدمات مسافرتی تیپ «الف» اقدام به تأمین بلیط گردشگران داخلی وخارجی می‌کند و زیر نظر شرکت هواپیمایی و فرودگاه است و دفتر خدمات مسافرتی تیپ «ب» زیر نظر دفتر حج و زیارت استان تنها به امور صدور روادید و خدمات در حوزه زیارتی می‌پردازد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری استان کرمانشاه مهمترین خدمات سفر از ابتدا تا انتها و از جمله تهیه بلیط، صدور روادید، ساماندهی تورهای گردشگری و رزرو هتل و مسافرخانه‌ها زیر نظر سازمان میراث فرهنگی استان دانست.

وی از ارائه 20 درخواست مجوز جدید از سوی متقاضیان استان کرمانشاه به اداره کل سازمان میراث فرهگی خبر داد و بیان کرد: با توجه به درخواست قانونی این افراد موافقتهای اولیه از سوی سازمان میراث فرهنگی استان با آنها صورت گرفته و در صورت احراز بقیه شرایط فرایند صدور مجوز آنها نیز طی می‌شود.

بالایی اظهار کرد: دفاتر خدمات مسافرتی به عنوان نخستین مراکز ارائه خدمات گردشگری و جذب و راهنمایی گردشگران برای انتخاب مقصد سفر می‌توانند در ورود گردشگر به کشورمان موثر بوده و به این دلیل فعالیت آنها از جنبه کیفی و کمی اهمیت زیادی دارد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار